Zažite filmové dobrodružstvá naživo: Prečo je „set-jetting“ nový trend v cestovaní ?
Zažili ste to aj vy? Ten pocit pri sledovaní filmu, či seriálu, kedy ste si povedali: "Toto miesto musím navštíviť!" Predstavte si, že kráčate po uliciach známych z Bridgertons, objavujete drsné krajiny Severného Írska z Game of Thrones alebo navštevujete pláže, ktoré preslávil film The Beach. Alebo sa ubytujte tam, kde spali vaši filmoví hrdinovia, a prežite príbeh na vlastnej koži. Takzvaný „set-jetting“ – cestovanie po miestach známych z filmov a seriálov – sa stal celosvetovým fenoménom, ktorý výrazne ovplyvňuje rozhodnutia cestovateľov.
„Set-jetting“ je spojenie slov set (miesto natáčania) a jet-setting (časté cestovanie do atraktívnych destinácií). Tento trend motivuje ľudí cestovať na základe toho, čo videli na obrazovke – a túžba zažiť filmovú mágiu na vlastnej koži stále rastie.
Niektoré hotely sa stali takými ikonami, že ich samotná prítomnosť vo filme stačí na to, aby sa dostali na „bucket list“ mnohých cestovateľov. Tu je niekoľko z nich, ktoré získali celosvetovú popularitu práve vďaka svojmu filmovému alebo seriálovému účinkovaniu:
Credit: Millennium Hotels and Resorts
Grandhotel Pupp je neoddeliteľne spätý s českým aj svetovým filmom. Už viac než 50 rokov je počas karlovarského filmového festivalu dejiskom časti programu, legendárnych večierkov a predovšetkým domovom jeho najväčších hviezd. Interiéry aj exteriér si zahrali v nespočetnom množstve českých aj zahraničných filmov, z ktorých medzi najslávnejšie bezpochyby patrí Casino Royale, bondovka s Danielom Craigom a Evou Green, a Posledné prázdniny, remake americkej filmovej klasiky s Queen Latifah a Gérardom Depardieu v hlavných úlohách. Natáčala sa tu aj slávna česká klasika - Vrchní, prchni.
Hotely a destinácie, ktoré sa v seriáli objavili, zaznamenali výrazný nárast návštevnosti svojich webových stránok ako aj rezervácií:
1. séria – Four Seasons Resort Maui (Havaj) - zaznamenal po odvysielaní prvej série až 300 % nárast dopytu po cestovaní, a rezervácie luxusných hotelov vo Wailea stúpli o viac než 40 %;
2. séria- San Domenico Palace (Sicília, Taliansko) - podobne sa po druhej sérii zdvojnásobil počet internetových vyhľadávaní Sicílie a hotely na Sicílii boli počas hlavnej sezóny vypredané;
3. séria - Anantara Lawana Koh Samui Resort, Anantara Bophut Koh Samui Resort, Anantara Mai Khao Phuket Villas (Thajsko) - zaznamenali 104 % nárast návštevnosti webu a 180 % nárast rezervácií. Ďalším z hlavných natáčacích rezortov seriálu bol aj Four Seasons Koh Samui.
Seriál podporil trend tzv. zážitkového cestovania – turisti vyhľadávajú autentické miesta, lokálnu kultúru a gastronómiu. Na Sicílii napríklad ľudia navštevujú malé mestečká zobrazené v seriáli, na Havaji sa zasa zaujímajú o miestnu históriu a tradície. Fenomenálny úspech The White Lotus ukazuje silu populárnej kultúry pri formovaní cestovateľských trendov. Hotely môžu získať na spolupráci s filmami, ale zároveň čelia výzvam – napríklad ekologickej záťaži a potrebe kultúrnej citlivosti.
Seriál tak zásadne ovplyvnil luxusný turizmus, podporil dopyt po zážitkoch a zároveň priniesol výzvu: ako skĺbiť popularitu s udržateľným prístupom.
V spolupráci s mediálnymi spoločnosťami dnes vznikajú tematické ubytovania, špeciálne podujatia či prehliadky, ktoré návštevníkom umožňujú zažiť svet svojho obľúbeného seriálu na vlastnej koži. Tento pohlcujúci prístup vytvára hlbšie prepojenie s miestom a podporuje trvalý záujem o destináciu.
Ak milujete filmy a seriály a zároveň túžite po dobrodružstve, „set-jetting“ môže byť pre vás ideálnym spôsobom, ako objaviť svet novými očami. Vyberte si svoju obľúbenú filmovú destináciu a my vám radi pomôžeme zostaviť nezabudnuteľný itinerár a pobyt v ikonických filmových a seriálových hoteloch! Napíšte nám na info@dertour.sk !
Prečítajte si tiež:
Použité zdroje k textu a obrazkom: